۱۳۸۸ مهر ۴, شنبه

ضرورت ایجاد تشکیلات، سازماندهی در شهرستان‏ها و راهکارهای پیشنهادی

با درود به غیرت ایرانیان در سرتاسر ایران که بار دیگر با حضور گسترده ی خود در روز سبز قدس گفتند: که ما از پای نخواهیم نشست و این خیال واهی کودتاگران را که فکر می کردنند می توانند با شکنجه،اعتراف،زندان و یا تهدید مردم را به خانه هایشان نگاه دارند،بر آب کردند. نگارنده قصد دارد در مقاله ی پیش رو به ضرورت ایجاد تشکیلات و سازماندهی در شهرستانها بپردازد.


متاسفانه ما در شهرستانها با فقدان سازماندهی مواجهیم یعنی نیرو بسیار است اما چون بدون برنامه ریزی حرکت می کنیم به چشم نمی آید، برای مثال در تهران آقایان کروبی، موسوی و خاتمی فراخوان می دهند و مردم نیز از آنها حمایت می کنند و پس آن دیگر آقایان نقش رهبر را ندارند بلکه به عنوان رهرو مردم به حساب می آیند. اما در شهرستانهای کوچک نبود چنین افرادی موجب سردرگمی مردم می شود.

حال که یک چنین وضیعتی حاکم است باید خود مردم دست به سازماندهی و رهبری بزنند. برای مثال چند نفر گرد هم آیند و با جلسات هفتگی مسایل روز را بررسی کنند و طریق مختلف، اعم از پخش اعلامیه، ایمیل، شعار نویسی بقیه جامعه را هم آگاه سازند. این نکته را باز هم تکرار می کنم که در شهرستانها بدون ایجاد تشکیلات و سازماندهی به هیچ چیز نخواهیم رسید و تمامی فعالیتها درجا زدنی بیش نیست.

بستر جامعه را باید برای تغییر آماده کرد تا بتوان کل جامعه را تغییر داد. در این میان آگاهی بخشیدن به قشر کم سواد جامعه از آنچه که بر سرشان می آید نقش بسزایی دارد.چندی دیگر با بازگشایی مدارس روز های بس تلختر در انتظار کودتاچیان خواهد بود. پس بیایید با عزمی راسخ و فعالیتهایی منسجم، کمر بر نابودی کودتاچیان ببندیم. به امید روزی که به جای دادگاه فرزندان پاک این سرزمین شاهد دادگاهی شدن کودتاچیان و رهبرشان در پیشگاه ملت بیدار ایران باشیم.

امروز ما با تماشای دادگاهای فرمایشی و یا شنیدن تهدیدات کودتاچیان به جای گریه، خنده می کنیم، چرا که کارل مارکس گفته است: "تکرار تراژدی ،کمدی است." در حالی که آنها با هر بار تماشای قدرت جنبش سبز به گریه می افتند و به جای عقب نشینی و یا تسلیم، حماقت بزرگتری را مرکتب می شوند. من ایمان دارم که اگر این سیل خروشان ملت همین گونه ادامه پیدا کند و یک به یک سد کودتاچیان را بشکند، برنده ی نهایی ما مردمان سبز هستیم.

به قول دکتر سروش: "ما نسل کامکاری هستيم. ما زوال استبداد دينی را جشن خواهيم گرفت.جامعه ای اخلاقی و حکومتی فرادینی طالع تابناک مردم سبز ماست."

چند پیشنهاد برای ایجاد تشکیلات و سازماندهی در شهرستانها تشکیل گروه های چند نفری در دانشگاه ها، مدارس و محله ها:

1. چند نفر گرد هم آیند و با تشکیل جلسات هفتگی به بررسی اخبار و تحولات بپردازند.
2. اقدام به پخش اعلامیه و بیانیه های سران جنبش در سطح شهر.
3. از بین دوستان و آشنایان برای جنبش عضو گیری کنند.
4. مانع از اشاعه شایعه در شهر شوند.
5. برای هر راهپیمایی احتمالی که در پیش است حداقل یک هفته زودتر در سطح شهر اطلاع رسانی کنند.
6. مردم غافل را از شرایط حاکم باخبر کنند.(شاید بگویید که دیگر چه کسی از وقایع اخیر بی خبر است، اما بدانید که هنوز هم افرادی هستند که در بی خبری به سر می برند.
7. هر کجا که مشاهده کردید افرادی اطلاعات غلط در اختیار مردم می گذارند، اگر شرایطش موجود بود اقدم به افشاگری کنید.
8. فراتر یا عقب تر از خواست روز مردم و سران حرکت نکنید.
9. از هر فرصتی هرچند کوتاه برای یادآوری از شهیدان و آنان که دربندند غافل نمانید.
10. به هر شخصی که خود را از شما معرفی می کند اعتماد نکنید و اطلاعات کارهایتان را در اختیارش نگذارید.
11. نسنجیده و بدون هماهنگی با سایر اعضای گروه دست به هیچ گونه اقدامی نزنید، چون دستگیری هر یک از اعضای جنبش به معنی فلج شدن بخشی از کارهای جنبش است.
12. هرگز در تجمعاتی با تعداد کم مثلا 30 نفر شرکت نکنید، زیرا هم به راحتی می توانند شما را دستگیر کنند و یا شما را شناسایی کنند و بعدا به سراغ شما بیایند. این کار به سان خودکشی می ماند برای جنبش.
13. هر یک از اعضا باید خود را موظف بدانند کاری را که به وی محول شده به نحو احسن انجام دهد.
14. جیره خواران رژیم کودتا را شناسایی و به مردم معرفی کنید تا شاید از ترس آبرویشان دست از همکاری با دولت نامشروع بردارند.
15. هرکس که همفکر شما نبود را از عوامل کودتا ندانید، به مرور زمان تمامی افرادی که کمی اندیشه ی مثبت داشته باشند به ما خواهند پیوست.
16.حتی الامکان به در کارهای تشکیلاتی به صورت شاخه ای عمل کنید. یعنی یک فرد تنها شخص بالایی و پایینی خود را بشناسد. (این کار برای شرایط خفقان و وضیعت بحرانی است. فایده ی این کار این است که اگر شخصی دستگیر شد افراد زیادی را به خطر نمی اندازد.)
17.در هیچ شرایطی دست به کارهای خشونت آمیز نزنید.

ف.م.فریاد
01/07/1388
سبز و پاینده باشید

منبع:http://mowjcamp.com/article/id/37719

۲ نظر:

  1. سلام خدمت شما دوستان گرامي و عزيز
    خوشحال شديم كه شما را پيدا كرديم و وبلاگ زيبايتان را خوانديم
    و خوشحال تر مي شويم بيشتر با شما آشنا شويم و بيشتر با هم باشيم در مقابله با كودتاگران
    شاد باشيد و پاينده

    پاسخحذف
  2. سلام دوست عزيز
    بهتون خسته نباشيد ميگم
    چند روزه وبلاگتون واقعاً پر بار شده
    خدا حفظتون كنه
    اميد مردم بعداز خدا به شماست
    خواهش مي كنم مواظب خودتون باشيد

    پاسخحذف