۱۳۸۸ شهریور ۲۰, جمعه

بدون شرح..................


حجت الاسلام قرائتي از برخی خطبه ها در نماز جمعه ها انتقاد کرد.به گزارش خبرنگار آینده، وی شب گذشته در مراسم احیای شب بیست و یكم ماه مبارك رمضان با اشاره به دو آیه قرآن، نماز جمعه را "ذكرالله" خواند و تاكید كرد كه باید موجب اطمینان قلوب و آرامش بخش باشد، نه موجب تنش.
این مفسر قرآن با لحن خاص خود از برخی اقدامات كه پیش از نمازجمعه یا پس از آن انجام می شود یا خطبه هایی كه باعث تحریك می شود، انتقاد و اظهار كرد كه اینها با خواسته قرآن از نماز جمعه سازگار نیست.
قرائتی با انتقاد از برخی امامان جمعه كه از این تریبون برای محكوم كردن دیگران استفاده می كنند، گفت: اگر كسی خطایی كرده و جرمی مرتكب شده، مملكت قوه قضاییه دارد و باید محاكمه شود و حتی اگر لازم است، طبق قانون اعدام شود، اما نماز جمعه باید آرامش بخش باشد و جای این گونه محكوم كردن ها نمازجمعه نیست.
وی افزود: وقتی من در نمازجمعه یكی از شهرها شركت كردم و امام جمعه برخی مطالب را در خطبه گفت، احتیاط كردم و برگشتم.
وی همچنین با اشاره به حرمت مومن، انتشار همه گونه مطالب در رسانه ها و ریختن آبروی افراد را ناشی از عدم توجه به معاد دانست و گفت: چند روز پیش جملاتی را هم به من نسبت دادند كه من آن گونه نگفته بودم و گفتم نوارش را بیاورید.
گفتنی است اخیرا ایرنا از قول حجت الاسلام قرائتی نوشته بود: كسانی كه در اغتشاشات انتخابات اخیر شركت كردند مشكل تعلیم نداشتند بلكه مشكل اساسی آنها تربیت بوده است.

می بینید؟حتی دیگر قرائتي نیز خونش از این بی رحمی ها نسبت به اصلاح طلبانی که هر جمعه توسط احمد خاتمی و بسیاری از امامان جمعه دیگر شهر ها مورد هتاکی قرار میگیرند به جوش آمده است.

۱ نظر:

  1. آنانکه تکیه بر ابزارِ سرکوب و اسلحه و چماق کرده‌اند و خون می‌ریزند؛ تنها به محاسبه‌ی عقل است که خود را پیروز می‌دانند. و راه رستگاری البته راهی رازآلود و فراعقلی است. اگر ایمان بیاوریم که فصلی نو در راه است، هیچ چیز و هیچ کس نخواهد توانست راه را ببندد.« و هر كس بر خدا تکیه كند او براى وى بس است. خدا فرمانش را به انجام رساننده است. به راستى خدا براى هر چيزى اندازه‏اى مقرّر كرده است.>>در سراسر تاريخ آنانكه ايمان داشتند به آنچه مي‌خواهند به كساني كه بر زور تكيه كرده‌اند غلبه يافتند. مگر نه اين‌كه خون بر شمشير پيروز است؟

    پاسخحذف