۱۳۸۸ مهر ۵, یکشنبه

احمدي نژاد و چالش هاي فرا جناهي جهاني

قبل از اينكه قسمت دوم رو بخونيد از همه كساني كه مطلب اول رو خوندن تشكر ميكنم به نظرات هم امشب پاسخ ميدم . شاد باشيد
قسمت دوم
احمدي نژاد به نيويورك ميرود جايي كه آزادانه مي تواند حرف خود را به گوش همه برساند جايي كه اگر جايگاه سازمان ملل نبود احمدي نژاد پاي به آنجا نمي نهاد و خود تصور كنيد در حالي كه وي به هيچ كشور معتبر جهان ( البته بجز روسيه كه آن هم جاي سخن بسيار دارد ) دعوت نمي شود تنها راه براي فرار از اين بحران همين است كه از مواردي مانند اين يا كنفرانس ژنو براي حضور در آمريكا و اروپا استفاده كند مواردي كه كشور مذكور به دليل ميزباني اختياري در كنترل مهمان ها ندارد و احمدي نژاد متأسفانه در اين حد رئيس جمهور ايران شناخته مي شود كه دلايل آن خود بحثي مفصل و دقيق مي طلبد كه پرداختن به آن از عهده ي كساني كه سياست در عرصه بين الملل را به كمال نمي شناسند ؛ خارج است - به ويژه بنده ي حقير كه آموخته هاي وي در سياست غير آكادميك و از هم گسسته است - و تنها اين قبيل پديده ها مي تواند با شواهدي قابل فهم تر درك شود .
اگر از اين سفر ها بگذريم به سفرهاي ديگري مي رسيم كه بسيار بزرگوارانه است ! سفر به سومالي ، به جيبوتي ، بركينافاسو و ... انصافاً در اين چهار سال اگر پول نفت بر سر سفره ها نيامد اگر در دنيا تحقير شديم اگر پول ملت ما ، ثروت مردمان شريف اين سرزمين كه بودند در ميان آنها مردمان پاك و شريفي كه شب هنگام گرسنه سر به بالين نهادند و حق آنها به جيب چاوز هزار رنگ و اين و آن واريز شد و به آنها گفتند كه حق خود از اكبر و نوكرانشان بستانيد ، اگر هر جفايي بر ما رفت ؛ انصاف بدهيد جغرافي ما پيشرفت شگرفي كرد .
سفر هاي احمدي نژاد به كشور هاي عربي نيز تماماً غير رسمي و گاه تحقير آميز است به ياد بياوريم چگونه احمدي نژاد به دعوت حج عربستان مي باليد و به اين نكته تأكيد مي كرد كه مقامات عربستان در ديداري اتفاقي در جريان تعرفاتي كه از مرام مهمان نوازي عرب دور نيست از وي خواسته اند تا تنها براي حج و نه ديدار سياسي به اين كشور برود ! به عنوان كسي كه مدتي در بين اعراب زيسته عرض مي كنم مهمان نوازي و احترام به مهمان در اعراب به چنان شدتي رعايت مي شود كه نهايتي براي آن نيست . احمدي نژاد در زماني كه اكثريت به نسبت غالبي از مردم او را به عنوان رئيس جمهور تحمل مي كنند به حج مي رود ( كه خود جاي اشكال است كه اگر خاتمي مراسم حج را به جا آورد براي پيشبرد اهداف كشورش و ديدار هاي سياسي مهم و تأثير گذار به عربستان دعوت شده بود و آنگاه به زيارت مشرّف شده بود )( عفو كنيد كه تكرار مي كنم ولي دوباره مي گويم اگر امور مملكت به دست ايشان نيست ، اين مورد هم اشكالي ندارد ) و در ضمن تقاضاي ديدار مي كند و در خواست وي به سادگي رد مي شود . واقعاً به همين سادگي و واقعيت اين است كه هيچ تمايلي براي ديدار با او وجود ندارد
در پيشامد درد آور ديگري او در گردهمايي حضور مي يابد كه پشت سر وي به گفته خودش نوشته شده خليج دولت هاي عربي و او در برابر كروبي در مناظره تلويزيوني در برابر چشمان خيره ميليون ها نفر از اين اقدام و اين اصطلاح دفاع مي كند كه اين به مفهوم خليج عربي نيست ! اين را خود به ابتدائي ترين اصول عقلي بسنجيد كه نخبه ارشد اين مملكت از چنين زكاوتي برخوردار است !
آري چنين است كه احمدي نژاد با سر به سراي نيويورك مي رود نه با پا و چنان مدهوش و خراب و بي خود است

۲ نظر:

  1. سلام خسنه نباشید

    دروغ در روز های روشن نیویورک

    سرقت علمی یک وزیر دیگر

    پاسخحذف
  2. سلام سپهر جان
    من شنيدم يه سري از قديمي ها اين وبلاگ رو تحريم كردن
    ميگن يه فقط يه پوششه
    ولي شما هنوز براشون مي نويسي
    من نارنج هستم
    ميل قبليت جواب نمي ده
    ميل من همون قبليه با من تماس بگير همه گيج شدن
    منتظريم

    پاسخحذف