۱۳۸۸ شهریور ۳, سه‌شنبه

گزارش جلالی از جلسه کمیته ویژه با کروبی


سخنگوی کمیته ویژه مجلس از با اشاره به مذاکرات این کمیته با مهدی کروبی درباره موضوع آزار جنسی بازداشت شدگان گفت: باید با سرعت به این موضوعات رسیدگی شود و هرچه بیشتر درباره رسیدگی به چنین مسائلی تاخیر داشته باشیم فضا برای ایجاد حملات روانی علیه نظام بیشتر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم جلالی سخنگوی کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت شدگان حوادث اخیر در جمع خبرنگاران پارلمانی اظهار داشت: روز گذشته دیدار سه ساعته اعضای کمیته ویژه با آقای کروبی برگزار شد که در ابتدای این دیدار مسائلی درباره بازداشت های اخیر و وضعیت بازداشتگاه ها مطرح گردید و دبیر کل حزب اعتماد ملی دغدغه های خود را نسبت به برخی مسائل ابراز داشت و کمیته نیز متقابلاً گزارشی از کارهایی که تا کنون انجام داده به وی ارایه نمود.

وی با بیان اینکه موضوع اصلی این دیدار نامه اخیر حجت الاسلام کروبی به آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره آزار جنسی برخی بازداشت شدگان اخیر در بازداشتگاه ها بود، افزود: در این رابطه از آقای کروبی پرسیده شد تا کنون چند نفر درباره این موضوع به شما مراجعه کرده اند که ایشان گفت تا کنون 4 نفر از بازداشت شدگان که مورد آزار جنسی در بازداشتگاه ها قرار گرفتند به وی مراجعه نمودند.

جلالی تصریح کرد: درادامه این دیدار اعضای کمیته از آقای کروبی پرسیدند که آیا شما در مورد آزار جنسی بازداشت شدگانی که مورد آزار جنسی قرا رگرفته اند به قطعیت رسیده اید؟ که ایشان تاکید کرد که هنوز درباره این موضوع به قطعیت نرسیده و این مطلب را در نامه ای که به آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشته است درج نموده است.

وی با بیان اینکه کروبی دلیل نوشتن نامه به آیت الله هاشمی رفسنجانی را متعلق دانستن خود به نظام و نگرانی و دغدغه درباره موضوعات مطرح شده دانسته است، گفت: آقای کروبی خواستار این بود تا موضوعات مطرح شده پیگیری و بررسی شود تا صحت و سقم آن مشخص گردد.

مخبر کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه گلایه ما از آقای کروبی این بود که چرا این نامه را به کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت شدگان یا مراجع قضائی ارایه نکرده اند، یادآور شد: نکته ای که آقای کروبی در این باره گفت این بود که این افراد متاسفانه نمی توانند اعتماد لازم را داشته باشند و از امنیت خود نگرانی دارند.

جلالی ادامه داد: ما در این جلسه خطاب به آقای کروبی اعلام کردیم که در این زمینه و برای تامین امنیت این افراد با علی لاریجانی رئیس مجلس و آیت الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه گفتگوهای لازم را صورت خواهیم داد چون نهایتاً اراده نظام و رهبری این است که این گونه موضوعات پیگیری شده و با متخلفین برخورد شود و اگر چنین موضوعاتی فضاسازی علیه نظام است این موضوع هم مشخص گردد.

وی با بیان اینکه گزارش دیدار اعضای کمیته ویژه مجلس با آقای کروبی به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ارایه شده است، یادآور شد: در این زمینه در صدد هستیم تا با رئیس قوه قضاییه نیز دیداری داشته باشیم و این موضوع را مطرح کنیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید آیا آقای کروبی افرادی که مورد آزار جنسی در بازداشتگاه ها قرار گرفته اند، به کمیته ویژه معرفی کرده است یا خیر؟ اظهار داشت: ایشان این افراد را به ما معرفی نکردند و بعد از طی مقدمات قرار شد که این افراد به کمیته ویژه معرفی شوند که اگر مامور و مامورانی در این زمینه تخلفی کردند باید با جدیت با آنان برخورد شود.

جلالی تصریح کرد: آقای کروبی در جلسه دیروز به ما اعلام کردند که یکی از افرادی که مورد آزار جنسی در بازداشتگاه ها قرار گرفته است را پیش از این به نهادهای قضائی معرفی کرده که متاسفانه برخورد خوبی با وی صورت نگرفته است بنابراین ایشان منتظر فراهم شدن مقدمات برای معرفی این افراد به کمیته هستند.

جلالی اضافه کرد: معتقدم باید با سرعت به این موضوعات رسیدگی شود و هرچه بیشتر درباره رسیدگی به چنین مسائلی تاخیر داشته باشیم فضا برای ایجاد حملات روانی علیه نظام بیشتر می شود. بنابراین یکی از نکته های مورد نظر ما این است که با سرعت هرچه بیشتر درباره این گونه مسائل عمل کنیم.

وی گفت: متاسفانه در فضایی که عده ای راست و دروغ را با هم ممزوج می کنند دلسوزان باید برای بهبود شرایط کمک کنند و ما نیز برای بازسازی اعتماد بین جامعه صادقانه با مردم صحبت کنیم و خطاها را به آنها گفته و با عاملان تخلف برخورد کنیم.

سخنگوی کمیته ویژه مجلس تاکید کرد که مردم باید ببینند اراده نظام بر آن است تا با هر متخلفی در هر جایگاه و لباسی برخورد صورت خواهد گرفت لذا باید با جداسازی اخبار راست و دروغ به درستی در این زمینه عمل کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر