۱۳۸۸ مرداد ۳۱, شنبه

”راه سبز امید“ در مسیر تحکیم پایههای جامعه مدنی

کسانی که تفکرات عقب ماندهای دارند، ممکن است در مقابل ”راه سبز امید“ سنگ اندازی کنند.
ولی همان گروه هم تا مدتی محدود میتوانند چنین سخنانی به زبان آورند، زیرا سخن آنها در زمانه ما مورد تائید کسی نیست.
ایلنا: دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی معتقد است: تاسیس تشکیلات ”راه سبز امید“ گامی در جهت تحکیم پایههای جامعه مدنی و ارتقاء سطح سیاسی جامعه است.
محمد سلامتی در گفتوگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تاسیس تشکیلات ”راه سبز امید“ از سوی میر حسین موسوی گفت: نفس ایجاد یک تشکیلات جدید اقدامی بسیار مطلوب است، بخصوص اینکه توسط عناصری انقلابی، متدین و متعهد مانند موسوی انجام شود و علاوه بر این بیشک این حرکت گامی در جهت تحکیم پایههای جامعه مدنی و ارتقاء سطح سیاسی جامعه است.
وی درباره واکنشها به این مساله طی روزهای اخیر، افزود: اگر کسی دلسوز جامعه، نظام و انقلاب باشد، باید از راه سبز امید و فعال شدن آن استقبال کند، هرچند کسانی که تفکرات عقب ماندهای دارند، ممکن است در مقابل آن سنگ اندازی کنند، ولی همان گروه هم تا مدتی محدود میتوانند چنین سخنانی به زبان آورند، زیرا سخن آنها در زمانه ما مورد تائید کسی نیست.
دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی درباره نحوه رابطه این تشکل سیاسی با تشکیلات راه سبز امید، با بیان اینکه هنوز چارچوبهای دقیق این تشکیلات مشخص نشده، ولی تا همین جا هم از آن استقبال میکنیم، اظهار داشت:شاید ساختار ”راه سبز امید“ به گونهای تعریف شود که تشکلهای سیاسی نتوانند عضو آن شوند و فقط افراد امکان حضور در آن را بیابند، ولی وقتی چهارچوب ها مشخص شد بهتر می توان در این باره سخن گفت.
سلامتی در پاسخ به این سوال که امکان موفقیت یک شبکه اجتماعی در جامعهای مانند ایران تا چه اندازه ممکن است،؟گفت: یکی از عوامل موفقیت چنین تشکیلاتی نظر مثبت حکومت به آنها و نیز میزان سنگاندازی مرتجعین در مقابل آنهاست، ولی با وجود موانع و مشکلات به تدریج میتوانند جای خود را در جامعه باز کنند. همانگونه که پیش از این مرتجعین با تحزب هم مخالف بوده اند، اما شاهد بودیم که پس از مدتی حزب در کشورمان جایگاه بهتری یافت.
http://www.etemademelli.ir/published/0/00/70/7043/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر