۱۳۸۸ شهریور ۱, یکشنبه

آیا هاشمی رفسنجانی استعفا می دهد؟


سحام نیوز:انتصاب پنجمین خطیب نماز جمعه تهران به شائبه هایی درباره نحوه حضور هاشمی رفسنجان در جایگاه خطیب جمعه تهران دامن می زند به طوری که به نظر می رسد این انتصاب زمینه ای برای استعفای هاشمی رفسنجانی از این سمت خواهد بود .

حجةالاسلام شیخ کاظم صدیقی که به تازگی به عنوان امام جمعه موقت تهران منصوب شده است این هفته خطیب نماز جمعه تهران خواهد بود. هم اکنون آیات امامی کاشانی، هاشمی رفسنجانی، احمد جنتی و سید احمد خاتمی ائمه جمعه موقت تهران هستند و حجت الاسلام صدیقی پنجمین امام جمعه موقت تهران به شمار می رود. حجت الاسلام صدیقی هم اکنون ریاست دادگاه انتظامی قضات را بر عهده دارد.
اما انتصاب پنجمین خطیب نماز جمعه تهران به شائبه هایی درباره نحوه حضور هاشمی رفسنجان در جایگاه خطیب جمعه تهران دامن می زند به طوری که به نظر می رسد این انتصاب زمینه ای برای استعفای هاشمی رفسنجانی از این سمت خواهد بود . چرا که امام جمعه جدید تهران دوهفته پس از ان منصوب شد که هاشمی رفسنجانی اعلام کرد برای جلوگیری از هرگونه تنش از حضور در نماز جمعه خودداری می کند . البته این تصمیم وی به دنبال آن بود که معترضان به نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در اولین حضور وی در نماز جمعه پس از انتخابات با حضور گسترده خود بار دیگر اعتراضشان را به روند برگزاری انتخابات و نتیجه آن اعلام کردند و این موجب بروز درگیری و تنش هایی در نمازجمعه ای شد که برخی از مطبوعات و سایت های خبری ان را تاریخی خواندند . اما این اکبر هاشمی رفسنجانی بود که پس از حضور در آن نماز جمعه و اعتراضی که از آن تریبون به روند برگزاری انتخابات و حوادث پس از آن کرد سکوت معناداری را اتخاذ نمود به طوری که بسیاری از فعالان سیاسی خواستار شکستن سکوت وی شدند . حامیان اصلاح طلبان که در همان روز تاریخی شعارهایی را در حمایت از هاشمی رفسنجانی سر می دادند منتقد او شدند و خواستارآن بودند که هاشمی همان اعتراضان و انتقاداتی را که از تریبون نماز جمعه مطرح کرد صریح تر در دیگر محافل بیان کند . اما پس از آن سکوت هاشمی رفسنجانی تنها هنگام پخش دادگاه ابطحی و عطریانفر شکسته شد که دفتر وی با ارسال توضیحی به رسانه ها اعلام کرد سخنانی که ابطحی درباره نقش هاشمی رفسنجانی در انتخابات اخیر مطرح کرده است صحت ندارد و البته تاکید شد که هاشمی در عرصه انتخابات از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده است .
سکوت هاشمی با تعطیلات یک ماهه مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه یافت و البته همین تعطیلات بهانه ای شد برای آنکه اکبر هاشمی رفسنجانی در مراسم تنفیذ و تحلیف دهمین رییس جمهور ایران شرکت نکند و این ا نشانه ای باشد برای اعتراض به وقایع مربوط به انتخابات . پس او در کنار دیگر منتقدان و معترضان در مراسم تنفیذ شرکت نکرد و پس از آن بود که برخی با تحلیل سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرمودند برخی خواص در این انتخابات مردود شدند اکبر هاشمی رفسنجانی را جز همان مردودین نامیدند . اما هاشمی برای اینکه به چنین تحلیل ها و تفسیرهایی پایان دهد بار دیگر در انزار عمومی حاضر شد و در ردیف جلوی مراسم معارفه رییس جدید قوه قضائیه نشست . این سیاستمدار ایرانی حضور در این مراسم را شاید نقطه آغازی برای حرکت تازه خود در میدان سیاست تعریف کرد . هاشمی رفسنجانی که در مراسم تنفیذ رییس جمهور جدید ایران شرکت نکرده بود در حاشیه این مراسم با محمود احمدی نژاد در مقابل دوربین رسانه ها احوال پرسی می کند تا برخلاف ناطق نوری که نه تنها این کار را نکرد بلکه هنگام سخنرانی احمدی نژاد سالن را ترک گفت،این پیام را داشته باشد که او روش خاص خود را دارد.

البته رییس مجلس خبرگان رهبری هنگامی که مورد خطاب مهدی کروبی قرار گرفت که از آنچه با زندانیان کهریزک صورت گرفته معترض بود با تاخیر به نامه اش پاسخ داد و این هنگامی اعلام شد که مهدی کروبی نامه ای را که به او نگاشته بود پس از ده روز انتظار منتشر کرد تا شاید پاسخی برای آن دریافت کند و به نظر می رسد که این تعلل رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای همراهی با دیگر اصلاح طلبان در جهت تثبیت همان مشی جدید سیاسی وی باشد . سیاستی که کاملا او را از معترضان به نتیجه یک انتخابات جدا کرده و در قامت سیاستمداری معرفی می کند که همه را به وحدت و همدلی دعوت می نماید تا در سایه وحدت و آرامش بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت .


http://www.etemademelli.ir/published/0/00/71/7113/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر