۱۳۸۸ مرداد ۲۸, چهارشنبه

حمایت همه جانبه جبهه مشارکت از مهدی کروبی













جبهه مشارکت ایران اسلامی با انتشار بیانیه‌ای «هتاکی‌ها و حدناشناسی‌ها» علیه مهدی کروبی و توقیف روزنامه اعتماد ملی را محکوم کرد.

جبهه مشارکت در بیانیه‌ای که امروز منتشر کرد، از مهدی کروبی با نام «شیخ اصلاحات» نام برد و حمایت «همه‌جانبه» خود را از وی اعلام کرد.

این تشکل سیاسی اصلاح‌طلب در بیانیه خود از «عقلای موثر بر رفتار جریان حاکم» خواست که «ته‌مانده آبرو و سرمایه‌های نظام و انقلاب از میان نرفته، کشور را به مسیر اخلاق و عقلانیت و تجدید اعتمادهای از دست رفته رهنمون کنند.»

در بیانیه جبهه مشارکت آمده است: کودتای انتخاباتی 22 خرداد، با همه تلخ کامی‌های آن، باعث شفاف شدن بیش از پیش مرزها، فرو ریختن رودرواسی‌ها و رخ نمایی دوباره و بارز چهره‌های شجاع و اصیل شد.

جبهه مشارکت به ادامه فشار به میرحسین موسوی و مهدی کروبی توسط «محافل ستاد کودتا و جریان‌های رسانه‌ای» آنها اشاره کرد و نوشت که دلیل افزایش حملات به کروبی «رشادت و صراحت» او در دفاع از حقوق و کرامت مردم بوده و در نتیجه کارهای او، «آب به لانه عنکبوتی اقتدارگرایان ریخته شده» است.

میرحسین موسوی هم با انتشار نامه‌ای، حمایت خود را از مواضع به مهدی کروبی اعلام کرده است.

موسوی در این نامه از اهانت به کروبی به شدت انتقاد کرده و نوشته است: نامه کروبی که به رفتارهای زشت صورت‌گرفته با زندانیان در برخی بازداشتگاه‌ها اشاره دارد، رسانه غيرملی و روزنامه‌های كودتاچيان را دستپاچه كرده است.

همچنین مجمع روحانیون مبارز، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، ادوار تحکیم وحدت و دفتر تحکیم وحدت در بیانیه‌های جداگانه‌ای از موضع‌گیری‌های مهدی کروبی در مسائل پس از انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرده‌اند.

جبهه مشارکت در بیانیه خود به انتقاد از عملکرد محمود احمدی‌نژاد پرداخت و نوشت: تمام سال‌های پیش از ریاست جمهوری خود را بی حد و مرزی، به زیر سوال برد و چهره‌های متعددی از نیروهای برجسته انقلاب را در غیابشان و از رسانه فراگیر سیما مورد اتهام قرار داد.

این تشکل سیاسی در بخش دیگری از بیانیه خود با انتقاد از توقیف روزنامه اعتماد ملی نوشت: حتی حق پاسخ‌گویی نیز برای آقای کروبی قایل نمی‌شوند و روزنامه حزب اعتماد ملی را به سبب چاپ پاسخ دبیرکل آن به این اتهامات به محاق توقیف می‌کشانند.

در پایان بیانیه جبهه مشارکت آمده است: لابد انتظار دارند که همه نیز در برابر این جفاهای عریان زبان در کام گیرند تا یک وقت بساط سور و عیش انحصار قدرت و تحقق آرزوی دیرینه‌شان برای به انحراف کشاندن جمهوریت نظام که اسلامیت آن را نیز در معرض تهدید قرار داده، به صدای اعتراضی منقص نشود. هیهات که فرزندان امام و انقلاب چنین اجازه‌ای را به آنها بدهند.

حملات به مهدی کروبی پس از آن شدت گرفت که وی نامه‌ خود به اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجلس خبرگان درباره تجاوز جنسی به بازداشت شدگان در بازداشتگاه‌ها را منتشر کرد.

مهدی کروبی در نامه خود به هاشمی رفسنجانی همچنین به طرح مطالبی درباره سرنوشت مبهم «ترانه موسوی» پرداخته بود که سبب شدت گرفتن حملات به خود شد.

http://www.mardomak.org/news/mosharekat_supports_karoubi/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر