۱۳۸۸ مرداد ۲۸, چهارشنبه

دیدار بی‌نتیجه جمعی از روحانیون برجسته قم با رهبر


انتقاد تند علما از نقش مجتبی خامنه‌ای
جمعی از علمای بلندپایه قم در دیدار محرمانه‌ای با رهبر نظام، از فعالیت‌های مجتبی خامنه‌ای در کارها انتقاد کرده‌اند. اما آیت‌الله خامنه‌ای ضمن رد دخالت فرزندش در کارها، واکنش تندی به این علمای منتقد نشان داده است.



به گزارش موج سبز آزادی، بر اساس خبری که در برخی بولتن‌ها منتشر شده، جمعی ار علما و روحانیون متنفذ قم چند روز پیش از مراسم تنفیذ با رهبر جمهوری اسلامی ملاقات کرده و انتقادهای شدیداللحنی درباره اوضاع کنونی کشور مطرح کرده‌اند.

به نوشته‌ی این بولتن، در صدر این گروه، آیت‌الله ابراهیم امینی امام جمعه قم و از روحانیون با سابقه حوزه قرار داشته و حجت‌الاسلام مرتضی جوادی آملی فرزند آیت‌الله جوادی آملی نیز در میان این جمع بوده است.

گزارش موج سبز آزادی حاکی است، این دسته از علمای منتقد در دیدار محرمانه‌ی خود با رهبر، از فعالیت‌های مجتبی خامنه‌ای گلایه کرده و وی را مسئول بسیاری از وقایع اخیر دانسته‌اند.

اما به نوشته بولتن مذکور، «گفته می‌شود که آیت‌الله خامنه‌ای واکنش قاطعی به انتقادات این علما نشان داده و هرگونه دخالت فرزندش مجتبی در وقایع اخیر را رد کرده است. ظاهراً این نشست مهم، بی نتیجه پایان یافته است.»

«موج سبز آزادی» ماه قبل از این دیدار خبر داده بود و نیز به انتقادات تند آیت‌اله خرازی از رهبر مبنی بر اینکه خون‌های ریخته شده به گردن اوست، اشاره کرده بود.

لازم به یادآوری است که بسیاری از علمای شاخص قم از جمله حضرات آیات امینی و جوادی آملی، دو امام جمعه اصلی قم، در مراسم تنفیذ احمدی‌نژاد شرکت نکردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر