۱۳۸۸ مرداد ۳۰, جمعه

رییس دولت کودتا هیات همراه خود را به مجلس معرفی کرد: پاکسازی دولت کودتا از مردان قد بلند

با مقایسه فهرست وزرای پیشنهادی دولت دهم با فهرست پیشنهادی دولت نهم، تعداد کاندیداهایی که در خارج از دولت احمدینژاد وزیر یا معاون وزارتخانه میباشند به شدت کاهش یافته است.

به گزارش نوروز به نقل از "آینده نیوز"، در ترکیب اولیه دولت نهم چهرههایی نظیر مصطفی پورمحمدی، داوود دانش جعفری، محمد سعیدی کیا و محمد رحمتی وجود داشتند که یا در دولتهای قبلی در سطح وزیر مطرح بوده و یا سمتی معادل آن داشتهاند.

همچنین در دولت نهم چهرههایی نظیر منوچهر متکی، محمد جهرمی، پرویز فتاح، محسنی اژهای و میرکاظمی حضور داشتند که اگرچه تا قبل از این دولت در حد وزیر مطرح نبودند، اما در سطح معاون وزیر قابل طرح بودند.
با تغییرات رخ داده در دولت دهم، ترکیب اعلام شده به مجلس حکایت از آن دارد که به جز یک مورد، افراد معرفی شده برای وزارتخانهها در سطح بالاتری نیستند و تنها در وزارت دفاع، احمد وحیدی، قائممقام فعلی این وزارتخانه به مراتب توانمندی بالاتری از نجار، وزیر فعلی دفاع و وزیر پیشنهادی برای وزارت کشور دولت دهم را دارد و در بقیه وزارتخانهها یا افرادی همسان وزرای نسبتاً ضعیف دولت نهم و یا افراد با سطح پایینتری برای تصدی وزارتخانه ها به مجلس معرفی شدهاند.

در وزارت اطلاعات، غلامحسین محسنی اژهای که سابقه طولانی قضاوت در پروندههای امنیتی را برعهده داشت و مورد اعتماد ویژه رهبر انقلاب بود، جای خود را به حیدر مصلحی، رئیس فعلی سازمان اوقاف و امور خیریه داده که بنابر اظهار احمد توکلی، یک روز هم سابقه کار اطلاعاتی و امنیتی ندارد.

در وزارت مسکن و شهرسازی، محمد سعیدیکیا، وزیر اسبق راه و آخرین وزیر جهاد سازندگی، جای خود را به علی نیکزاد معاون عمرانی فعلی وزارت کشور و معاون پیشین استانداری اردبیل داده است که عملکرد ضعیف وی در وزارت کشور، موجب کندی پروژههای شهرداری شده بود.

در وزارت کشور مصطفی محمد نجار که بنابر اعلام منابع خبری ادامه مسئولیت وی در وزارت دفاع ازسوی ستاد کل نیروهای مسلح مخالفت شده بود، در حالی معرفی شده است که برای تصدی سیاسیترین صندلی کابینه، حتی سابقه یک روز فعالیت غیرنظامی را در کارنامه ندارد.

در وزارت راه و ترابری و وزارت صنایع دو چهره تعویضی دولت نهم که در این ایام به دلیل تشدید سقوط هواپیماها، تصادفات جادهای و سوابق خود مورد انتقاد شدید هستند معرفی شدهاند.

در وزارت ارشاد، محمد حسینی جایگزین صفار هرندی شده است، تغییری که احتمالاً با استقبال اصلاحطلبان مواجه خواهد شد.برخی با اشاره به وزن دو تن از وزرای زن پیشنهادی احمدی نژاد که یکی از آنها پرونده قضایی دارد و حتی رجانیوز نیز اذعان کرد زمینه رای در مجلس ندارند، تحلیلگران معتقدند این معرفی آن دو اقدامی تبلیغاتی در میان زنان بوده تا در صورت رد آنها، مخالفت با وزارت زنان به پای مجلس گذاشته شود.


وزارتخانه دولت نهم سوابق قبل از دولت نهم دولت دهم سوابق قبل از دولت نهم
آموزش و پرورش محمود فرشیدی مدیر مدرسه کشاورز ---------
اطلاعات غلامحسین محسنی اژهای قاضی امنیتی مصلحی نمایندگی ولی فقیه
فرهنگ و ارشاد صفار هرندی سردبیر روزنامه حسینی نماینده مجلس
بازرگانی میرکاظمی معاون وزیر غضنفری
ارتباطات سلیمانی مدیر میانی تقیپور معاون وزیر
نفت وزیری هامانه معاون وزیر میرکاظمی معاون وزیر
راه محمد رحمتی وزیر بهبهانی معاون شهردار
مسکن سعیدی کیا وزیر نیکزاد معاون استاندار
جهاد اسکندری مدیر میانی خلیلیان معاون وزیر
دفاع نجار مدیر میانی وحیدی فرمانده نظامی
بهداشت باقری لنکرانی پزشک وحیددستجردی نماینده مجلس
تعاون ناظمی اردکانی مدیر میانی عباسی نماینده مجلس
رفاه پرویز کاظمی مدیر صنعتی آجرلو نماینده مجلس
صنایع طهماسبی پژوهشگر محرابیان مدیر شهرداری
خارجه منوچهر متکی نماینده مجلس متکی نماینده مجلس
علوم زاهدی رئیس شورای شهر کامران دانشجو مدیرصنایع نظامی
کشور مصطفی پورمحمدی قائم مقام وزیر نجار مدیر میانی
اقتصاد داوود دانشجعفری رئیس کمیسیون مجلس حسینی مدیر میانی
کار محمد جهرمی استاندار شیخالاسلامی معاون شهرداری
نیرو پرویز فتاح مدیر میانی علی آبادی معاون شهردار
دادگستری غلامحسین الهام عضو شورای نگهبان بختیاری رئیس سازمان زندانها

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر