۱۳۸۸ مرداد ۳۱, شنبه

روزنامه جمهوری اسلامی: حساب نامزدهای ریاست جمهوری و هوادارانشان از اغتشاشگران را باید جدا کرد!

روزنامه اصولگرای جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود نسبت به روند خطرناکی که از دو ماه پیش در کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد و نتیجه‌ای جز سوءاستفاده قدرت‌های خارجی و موج‌سواری آنان نداشته است هشدار داد و خواستار پایان دادن وضع فعلی شد. این روزنامه همچنین تاکید کرده است که باید حساب نامزدهای معترض و هواداران آنان از اغتشاشگران جدا شود. متن کامل این سرمقاله به شرح زیر است:


ماه مبارك رمضان اگر مبارك است برای اینست كه بركت آن در زندگی اجتماعی مردم كاملا ملموس باشد. زندگی اجتماعی ما اكنون تحت الشعاع مشاجرات سیاسی است و در معرض آسیب های شدید قرار دارد. ادامه این وضعیت به نفع كشور و به مصلحت ملت نیست . از معنویت ماه مبارك رمضان باید برای پایان دادن به این وضعیت و خارج ساختن مباحث از مسیر انحرافی و هدایت نمودن آن به مسیر صحیح استفاده شود.

برجسته شدن بعضی مقاطع زمانی توسط دین و تاكید بر تلاش بیشتر جهت تقرب به خدا در چنین مقاطعی فقط برای بهره برداری های فردی نیست بلكه خاصیت اصلی آن باید بهره برداری های اجتماعی باشد و جامعه ما امروز بشدت نیازمند بهره برداری اجتماعی از ماه مبارك رمضان است.
برای دست یابی به این بركت باید مقدماتی فراهم شود.

مقدمه اول اینست كه طرفین مشاجره بپذیرند در انتخابات ریاست جمهوری در مراحل سه گانه قبل از انتخابات و حین انتخابات و بعد از آن مرتكب اشتباهاتی شدند. این واقعیت را نباید انكار كرد كه اشتباهات یكطرفه نبوده و هر دو طرف در آن سهم دارند. میزان سهم ها مهم نیست آنچه مهم است اینست كه كار هیچكدام بی اشتباه نبوده است . پذیرفتن این واقعیت خود یك قدم به حل مشكل نزدیك شدن است .

مقدمه دوم اینست كه هیچیك از نامزدهای معترض به نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری كمترین نسبتی با بیگانگان ندارند و آنچه در این زمینه درباره آنها گفته و نوشته شده اتهامات واهی و خلاف واقع و خلاف اخلاق و مروت بوده است . این هر سه نفر دارای سوابق درخشان خدمت به مردم و كشور و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند و یكی از روشن ترین فرازهای كارنامه آنها مبارزه علیه بیگانگان است . این اتهام سنگین باید پس گرفته شود و غبار چنین اتهاماتی از چهره های این سرمایه های ملی كه قطعا از این قبیل اتهامات منزه هستند و حتی در ضدیت آنها با دشمنان انقلاب و كشور كمترین تردیدی وجود ندارد باید زدوده شود.

مقدمه سوم اینست كه حساب اغتشاش گران را باید از حساب نامزدهای ریاست جمهوری و طرفداران آنها جدا دانست . وجود عناصری از منافقین سلطنت طلب ها و سایر دشمنان نظام در میان دستگیر شدگان بهترین دلیل بر اینست كه اغتشاش ها هیچ ربطی به معترضین نداشته بلكه گروهك های ضد انقلاب از فرصت پیش آمده بهره برداری كردند و با ایجاد آشوب از یكطرف طرفین رقابت انتخاباتی را نسبت به همدیگر بدبین كردند و از طرف دیگر چهره كشور و نظام را آشوب زده جلوه دادند. طرفین این ماجرا باید از چنین وقایع تلخی درس بگیرند و از این پس با خودداری از تكرار اشتباهات مانع سو استفاده دشمنان شوند.

مقدمه چهارم اینست كه دشمنان خارجی نیز بر موج پدید آمده سوار شدند و از آن به نفع خود بهره برداری كردند. انكار سواستفاده آمریكا و انگلیس و فرانسه و رژیم صهیونیستی و سایر دشمنان خارجی از وضعیت بوجود آمده یك خطای آشكار است كما اینكه وصل كردن مردم معترض و نامزدهای ریاست جمهوری به سواستفاده گران خارجی نیز یك خطای آشكار است . برای عقلای قوم ـ از هر دو طرف ـ همین كافی است كه وضعیت موجود زمینه را برای سو استفاده دشمنان خارجی مساعد كرده و به همین دلیل باید با از بین بردن این زمینه مانع ادامه سو استفاده ها شوند. بدین ترتیب مطرح كردن مباحثی از قبیل انقلاب مخملی افسانه بافی هائی است كه باید از تكرار آن پرهیز شود. این قبیل ادعاها چیزی غیر از قدرتمند جلوه دادن آمریكا و نفوذ قابل ملاحظه آن در داخل ایران را به اثبات نمی رساند و این خدمت به دشمن است و همه مسئولان و اهل قلم و سخن باید از چنین كاری پرهیز نمایند. واقعیت اینست كه آمریكا و سایر دشمنان ملت ایران بسیار ضعیف تر از آنچه توسط مطرح كنندگان توهم انقلاب مخملی در ایران ترسیم می شود هستند و قدرت نظام جمهوری اسلامی بسیار بیش از آنست كه آمریكا و سایر دشمنان بتوانند هوس چنین اقداماتی را در سر بپرورانند چه رسد به اینكه آنرا به مرحله عمل برسانند.

و مقدمه پنجم اینست كه بدرفتاری با بازداشت شدگان و اصولا بازداشت های نادرست و نابجا در حوادث بعد از انتخابات یك واقعیت است كه نمی توان در آن تردید كرد. روشن ترین دلیل دستور رهبر معظم انقلاب برای بستن بازداشتگاه كهریزك و مطالبی است كه بعد از این دستور منتشر شد. برخورد شفاف با این واقعیت تلخ توسط مسئولان قضائی می تواند راه را بر شایعات و سو استفاده ها ببندد و چهره های طرف مقابل را نیز قانع كند كه مسائل مربوط به بازداشت شدگان را از طریق قوه قضائیه دنبال كنند و از ادامه كشاندن مسائل به سطح جامعه و رسانه ها خودداری نمایند.

با پای بندی به این مقدمات راه برای پایان دادن به مشاجرات و رسیدن به فضای مناسب جهت حل مشكلات هموار خواهد شد. جامعه امروز ما بدون تردید به اقدامات فوری قاطع و دامنه داری برای زدودن آثار خطرناك بر جای مانده از عوارض ناگوار حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری شدیدا نیازمند است .

ادامه مناقشات با روشی كه تاكنون پیش رفته قطعا به زیان كشور و ملت و انقلاب و نظام و به سود دشمنان است و لذا هر چه زودتر باید پایان یابد. راهی كه یك ملت بزرگ و متمدن و انقلابی آنهم انقلابی متكی بر اسلام باید طی كند این نیست . ادامه این راه همه چیز را به نابودی می كشاند و برخلاف تصور عناصر تندرو كه متاسفانه در هر دو طرف حضور دارند هیچ مشكلی راحل نخواهد كرد.

امروز ما در فضای سیاسی جامعه با فاجعه‌ای مواجه هستیم كه دقیقا خواست دشمن است . به جان هم افتادن روحانیون و همدیگر را به بدترین اتهامات متهم ساختن خواست اصلی دشمن است . خدا رحمت كند امام خمینی را كه در مورد این خطر بیشترین هشدارها را می داد و همواره روحانیون را از اینكه فریب معاندان را بخورند و در مقابل همدیگر قرار بگیرند برحذر می داشت . اكنون همان واقعه شومی كه نمی بایست رخ می داد متاسفانه رخ داده است . تلخ تر آنكه عقلای قوم در چنین وضعیتی به صحنه نمی آیند و مانع ادامه این روند خطرناك نمی شوند!

بدون اینكه هیچیك از طرفین دعوا را حق و طرف دیگر را باطل بدانیم لازم می دانیم نسبت به ادامه این تقابل خطرناك هشدار بدهیم . هم در داخل و هم در خارج دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی از این تقابل بسیار خرسند هستند و سود می برند كما اینكه دوستان و علاقمندان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی از این تقابل بشدت رنج می برند و نگرانند. علت هم روشن است چون هم دوستان و هم دشمنان به خوبی می دانند كه این انقلاب با رهبری روحانیت به پیروزی رسیده و این نظام با همراهی روحانیت است كه می تواند به راه خود ادامه دهد. آنها این را هم خوب می دانند كه تقابل روحانیون به سود هیچیك از دو طرف نیست و به فشل شدن مجموعه روحانیت منجر خواهد شد چیزی كه زیان آن مستقیما متوجه ملت و كشور خواهد بود.

محور دیگری كه دشمنان داخلی و خارجی با حرص و ولع فراوان بر روی آن كار می كنند ضربه زدن به « ولایت فقیه » است. ولایت فقیه همان چیزی است كه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه آنرا ستون فقرات نظام جمهوری اسلامی نامیدند. دشمنان به درستی مفهوم این بیان امام را درك كرده اند و بسیار موذیانه برای درهم شكستن ستون فقرات نظام جمهوری اسلامی تلاش می كنند. كسانی كه با رفتارها و گفتارهای خود حتی بدون آنكه خود بخواهند به شیوه های مختلف به ولایت فقیه ضربه می زنند باید بدانند كه دوستان انقلاب و نظام نیستند و در حال كمك كردن به دشمنان هستند. مشاجرات جاری نیز به دشمنان كمك می كند تا نتیجه مطلوب خود را بگیرند و چنین وانمود كنند كه حق با آمریكا و اسرائیل و انگلیس و منافقین و ملی گراها و سلطنت طلب ها و ماركسیست ها بود كه از همان 30 سال قبل با ولایت فقیه مخالفت می كردند . مگر نمی بینید و نمی شنوید كه همین جماعت گرگ صفت این روزها همین ادعای كهنه را تكرار می كنند و دندان نفرت انگیز خود را برای دریدن كشور و ملت ایران تیز كرده اند.

تكلیف ما در این میان هر چه باشد قطعا این نیست كه علیه همدیگر مصاحبه كنیم و نامه بنویسیم و خطبه بخوانیم و بیانیه بدهیم و باصطلاح افشاگری كنیم . ما امروز باید برای حفاظت از میراث گرانبهای امام خمینی كه استقلال و آزادی كشور و ملت در گرو آنست تلاش كنیم . همه ما باید برای بازگرداندن وحدت به جامعه و حفظ آن بكوشیم . از هیچكس سخنی جز در جهت وحدت گفتن پذیرفته نیست . علما صاحبان قلم و رسانه سخنوران خطبا وعاظ مداحان فعالان سیاسی و همه كسانی كه بگونه ای می توانند سهمی در پایان دادن به مناقشات و حل مشكلات داشته باشند باید با استفاده از فرصت ماه مبارك رمضان به وظیفه خود كه وظیفه ای انقلابی دینی و ملی است عمل كنند و در پرتو بركات این ماه كه ماه خدا و ماه قرآن است قلب ها را به همدیگر نزدیك نمایند و كاری كنند كه عید فطر امسال عید وحدت و همدلی ملت باشد. این راهی است كه اگر بخواهیم می توانیم با موفقیت آنرا بپیمائیم قطعا می توانیم.

http://www.mowjcamp.org/article/id/20443

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر